Kiruna

Kiruna
Ett skutt in i midsommarnattssolen.

torsdag 8 oktober 2009

idag...

Hej!
Nu har VINTERN kommit till oss. Det är inte utan att jag får lite julkänslor...men det lär väl dröja. Vädret här uppe skiftar en hel del, så det är fullt möjligt att denna snön försvinner och det blir varmt igen. Nåväl, Ola och jag har inköpt varma ullunderkläder....Brrrr. Det behövs och till helgen får jag nog investera i nya. Ombyte behövs.
Vardagen har format sig. Jag har börjat en fotokurs. Tänkte lära mig alla (ok några fler) finesser på vår fina digitalkamera. Tyvärr har vi lämnat instruktionsboken kvar hemma....Barnen provar på olika aktiviteter. Hundkursen är avslutad och troligtvis vill Clara börja Mangaritningskurs...ja, vänner styr mycket och här finns ett rikt utbud av sysselsättning. Astrid har vi anmält till simkurs i nov och nu går hon en Bildkurs. Efter JUL blir det nog SKIDOR för hela slanten. Lite skridskoåkning får vi väl stoppa in också.


På helgerna försöker vi göra lite vandringar även om våra barn inte är så pigga på att gå. Vi var upp mot BJÖRKLIDEN i förra helgen. Fast skåningar som vi är hade vi inte direkt planerat att det skulle vara så mycket snö, så alla hade lågskor. Det fick bli en liten picknick vid Torneträsk med GRILLNING och varm choklad. Mysigt. Vi fick prova vår nyinköpta ryggsäck och underställ. Till Astrids förtjusning fick vi även se en ÄLG komma flygande i helikopter!!!!( Se bild)

Jag sätter även in några bilder på vårt hus så ser ni lite mer hur vi bor.

5 kommentarer:

  1. Vad roligt med uppdatering och BILDER! Kul att se huset och en flygande älg har jag ju aldrig sett förut :-)

    Roligt var det också att pratas vid igår Monika! Mycket trevligt! Hoppas du blir nöjd med fotokursen och att du lägger ut en del av bilderna du tar här på bloggen.

    Kram till er allihop från Västra Strö!

    SvaraRadera
  2. Hej däruppe.

    Vi har nu kommit in efter en dag i trädgården, du vet den när jordplätten med blommor och grönt gräs. Plockade in de sista äpplena från träden. Vi har haft en strålande solig dag. Vi skall nu hämta Erik från simtävling. Han har fått medalj på 800m frisim. Kram från Cirkus Krappe

    SvaraRadera
  3. Vad kul... Grattis Erik... Ja, grönt gräs ser vi inte mer. Men sol det har vi:)

    SvaraRadera
  4. Hej hopp på er alla!!!
    Vad kul att ni nu äntligen lagt ut lite nya bilder igen ;)
    Ah, blir avundsjuk när jag ser er utflykt och snön ni har fåttt. Vill oxå...
    Ta hand om er och bygg en snögubbe och lykta för mig med :)
    Kram Kram "Kotten" :=)

    SvaraRadera
  5. Hej och hå!

    Jag är jätteavundsjuk på dig Monika för att du har börjat på en fotokurs, jag längtar till jag kan få göra sånt! Gud var roligt att lära sig rita manga, Clara. Lycka till med det!

    Jag hoppas att ni har det bra i kylan, vi börjar faktiskt få det kallt här med. Det var till och med snörisk igårnatt.

    Jag har fortfarande inte fått något svar från Hawaii men jag lovar att ni ska få höra allt så fort jag vet.

    Kram från Emelie och familjen Ekholm.

    SvaraRadera