Kiruna

Kiruna
Ett skutt in i midsommarnattssolen.

fredag 23 oktober 2009

Halloween

Hej! Nu har vi haft fest på Astrids förskola. Oj, vad alla hade spökat ut sig!!!! Barnen roade sig kungligt. Svårare var det att komma upp igen dagen efter.
Jag vikarierade i en 6:a idag fredag. Där var de bara 7 av 26 elever. SPÖÖKLIGT tomt. Efter första lektionen gick en elev hem. Jaha, vad väntas nu till höstlovet? Kanske jag också får en släng av svininfluensa. NÖFF; NÖFF!!
När jag kom hem ringde telefonen. Kollegerna på skolan ringde. Vi ska ha fest och har glömt säga till dig, vill du komma?? Kul, kanske det blir annat prat än AT-läkarsnack. Så nu får jag piffa till mig och gå tillbaka ikväll. Ola och barnen få roa sig själv hemma, nå det är väl idolkväll.
Annars har vi en HEL veckas ledighet att se fram emot. LJUVLIGT!! Får berätta mer sedan.

2 kommentarer:

  1. Hej hopp!
    Vi testar lite grann

    SvaraRadera
  2. Hejsan COMA!

    Vad roligt att få läsa lite om vardagen i norr. Idag kom snön till Skåne, inget man kan se med ögat längre men fortfarande något. Kyla har vi gott om ialla, idag var lätt en av de kallaste dagarna i år.

    Jag har säkrat praktikplatsen på Hawaii nu, så jag ska alltså färdas 24 timmar i flyplan till andra sidan jorden om 4 månader, för att spendera 1 månad där. Det är så sjukt att jag inte själv kan förstå det. Måste bara få ihop det ekonomiska biten nu, sen bär det av! Stipendiumsökandet är i full gång.

    Som ni antagligen har förstått, med föregående stycke i tankarna, är det Emelie som skriver.

    Jag hoppas allt är bra. Hade faktiskt velat komma upp och besöka er någon gång men det är ju inget man kan göra hux flux, det är ju trots allt en bit.

    Kram Emelie

    SvaraRadera